Ebösszeírás 2023-ban Füzesgyarmaton december 20-ig meghosszabbítva!
Törvényi kötelezettségének eleget téve ”1998. évi XXVIII. törvény az állatok védelméről és kíméletéről 42/B. § * (1) bekezdés” 2023. október 15-jétől ebösszeírást végez Füzesgyarmat Város Önkormányzata. Fontos, hogy minden ebtartónak nyilatkoznia kell a tulajdonában/tartásában élő kutyákról. Az adatlap és a tájékoztató átvehető a Városházán, illetve honlapunkról is letölthető.
Az eb/ebek tulajdonosa vagy tartója KÖTELES az adatlapon feltüntetett adatokat az Önkormányzat rendelkezésére bocsátani.
Ebenként egy adatlapot kell kitölteni, mely honlapunkról is letölthető. Arra a kutyatulajdonosra, aki az adatszolgáltatási kötelezettségnek nem tesz eleget, állatvédelmi bírságot szabhatnak ki.
Az adatszolgáltatási kötelezettség elmulasztása állatvédelmi bírságot vonhat maga után. A bírság legkisebb összege az állatvédelmi bírságról szóló 244/1998. (XII.31.) Korm. rendelet 3. mellékelt d.) pontjában foglaltak alapján 150.000 Ft.
EBÖSSZEÍRÓ ADATLAP – 2023.
megtekinthető-elektronikusan kitőlthető-letölthető az ikonra kattintva
VÁLTOZÁSBEJELENTŐ ADATLAP
megtekinthető-elektronikusan kitőlthető-letölthető az ikonra kattintva
ADATKEZELESI_TAJEKOZTATO_-_Ebosszeiro_adatlap.
megtekinthető-letölthető az ikonra kattintva
Jegyzői tájékoztató levél.
megtekinthető-letölthető az ikonra kattintva
Egyéb tájékozató!
Füzesgyarmat Város jegyzője tájékoztatja az ebtartókat, hogy Füzesgyarmat város közigazgatási területén ebösszeírásra kerül sor
2023. október 15. és 2023. december 20. között.
Kötelezettek köre
Eb -tartó és /vagy -tulajdonos Füzesgyarmat város illetékességi területén.
Határidők
Ebösszeírási időszak 2023. október 15 napjától és 2023. december 20. napjáig, az eb tartási helyének megváltoztatása, megszüntetése után azt a változást követő 15 napon belül.
Mit kell tennie?
Az eb tartására vonatkozó adattartalmú nyomtatvány kitöltése szükséges és azt az önkormányzat részére el kell juttatni.
Elektronikusan Az ebösszeíró adatlapot beküldheti egyszerűen az E-önkormányzat portálról, ügyfélkapus bejelentkezés után.
Részletes tájékoztató:
személyesen
- Polgármesteri Hivatal 17-es irodájában.
postai úton a Füzesgyarmati Polgármesteri Hivatal 5525 Füzesgyarmat, Szabadság tér 1. szám alatti címre,
emailben (aláírva, szkennelt formában) ebosszeiras@fuzesgyarmat.hu
Benyújtandó dokumentumok
Az Ebösszeíró adatlap hozzáférhető (ebenként külön adatlapot kell kitölteni):
Az ügy leírása:
Mind központi, mind helyi szinten cél egy naprakész ebnyilvántartó rendszer létrehozása és üzemeltetése. Már működik az országos elektronikus eb-adatbázis is, mely segítséget nyújt az ebrendészeti feladatok ellátásában (ellenőrzések, azonosítások elvégzése, hiányosságok felkutatása, stb.).
A települési önkormányzatok - ebrendészeti feladataik elvégzése érdekében és a veszettség elleni oltás járványvédelmi vonatkozásaira tekintettel - háromévente legalább egy alkalommal ebösszeírást kötelesek végezni, amely alapján elektronikus nyilvántartást kell vezetni az ebre és tulajdonosára vonatkozó adatokról. Az eb tulajdonosának (tartójának) az adatszolgáltatás kötelező.
Felhívom továbbá a Tisztelt Ebtulajdonosok, Ebtartók figyelmét, hogy a kedvtelésből tartott állatok tartásáról és forgalmazásáról szóló 41/2010. (II. 26.) Korm. rendelet 17/B. § (10) bekezdése értelmében 2013. január 1. napjától a 4 hónaposnál idősebb eb csak elektronikus transzponderrel (chippel) megjelölve tartható. Amennyiben a jogszabályban meghatározott kötelezettségüknek még nem tettek eleget, azt kérem, haladéktalanul pótolják.
Fizetési kötelezettség
Nincs.
Eljáró szerv
Füzesgyarmat Város Önkormányzata
A nyilvántartásba vételt Füzesgyarmati Polgármesteri Hivatal munkatársai végzik.
Vonatkozó jogszabályok
Törvények
Kormányrendeletek
Egyéb az üggyel kapcsolatos információk:
Az ebösszeírás önbevallásos módszerrel történik, ezért felhívjuk a figyelmet, hogy a formanyomtatvány beszerzése az ebtulajdonos/ebtartó kötelessége. Az ebösszeírás során az ebtartóknak ebenként egy, a hivatkozott jogszabályban meghatározott adattartalmú adatlapot „Ebösszeíró adatlap” kell kitölteni és azt (azokat) az önkormányzathoz visszajuttatni.
Elektronikus ügyintézés:
Az elektronikus ügyintézésről az alábbi elérhetőségeken további információk találhatóak:
Elektronikus elérhetőség:
Rövid elnevezés: FGYPOLGHIV, KRID: 209007308
A Központi Rendszerben Hivatali Kapuval rendelkezők listája elérhető: https://tarhely.gov.hu/hivatalkereso/hivatal_lista.pdf
Önkormányzat elérhetőségei: Telefon: 06-66/491-058; 06-66/491-401; 06-66/491-858, E-mail: info@fuzesgyarmat.hu, Cím: 5525 Füzesgyarmat, Szabadság tér 1.